Bladblazerij…

 

Al met al lekker bezig de afgelopen weken!

En ik niet alleen hoor…

Allereerst heeft de gemeente zijn best gedaan! Ze hebben in de straat naast mij al het blad naar de goten geblazen en op laten zuigen door een speciale ‘slurfauto’. Geweldig, er liepen wel 5 man rond met bladblazers..

Maar wat weer zo vreemd is.. ze vergaten gewoon wéér de straat waar ik in woon. Tot halverwege de brede stoep voor mijn huis was het keurig schoon en de rest hebben ze lekker laten liggen. Het schijnt nog te moeten gebeuren, maar al de hele week niemand gezien. En vandaag met die storm… nou ja, het ligt gewoon weer overal. Maar daar kan niemand iets aan doen natuurlijk..

En dan mijn Jan, die is sowieso de liefste natuurlijk en dat laat hij ook merken…

Allereerst heeft hij allebei mijn visjes gespot toen hij op een ochtend het gordijn opendeed.
Dus.. ze leven nog, wat een kanjers hè.. Hartstikke leuk!

En gisteren is hij bezig geweest met al het gevallen blad uit de tuin te blazen.. Daarna opgeschept met de sneeuwschuiver (is die ook eens een keer gebruikt want hij was nog splinternieuw). De rest naar de grote boom geveegd..
Echt heerlijk opgeknapt hoor… Ik zat er toch wel tegen aan te hikken. Dus.. ik ben weer blij!

Maar ondanks de storm zit er toch nog veel blad aan de bomen, dus er komt nog wel wat.

En hoe hebben jullie de storm ervaren en hoe is het al het blad bij jullie in de buurt? Wordt het ook zo keurig opgeruimd?