Glucosewaarde…

Naar aanleiding van mijn logje “eeuwig gevecht” heb ik wel weer iets te melden.

Gezien het aantal reacties ben ik echt niet de enige (wist ik wel hoor) die met dit soort dingen kampt.

Op 8 juni was mijn glucosewaarde 9.2… daar schrok ik dus heel erg van en het schudde mij wakker! Het 3-maandelijkse-gemiddelde was ook te hoog, maar ik weet niet meer hoe hoog.

Na het aanpakken van mijn eetgewoontes, naar koolhydraat-beperkt, meer eiwitten (zuivel en kaas) en gezonde vetten (vlees en vis en roomboter). Ook heb ik dus noten, pitten en zaden toegevoegd aan mijn dagelijkse inname. En vitamines D3, B12 en Magnesium. Het bevalt me goed en ik kan het prima volhouden.

Niet dat ik niks tussendoor meer neem hoor, ik snoep heus wel eens wat dropjes of toffee’s weg. Af en toe wat chocolade en/of koekjes. Een enkele keer een afbakbroodje of een krentenbol. Nee, mezelf alles ontzeggen doe ik niet.

Maar… het heeft vruchten afgeworpen, de laatste diabetes-controle – de grote, ook de huisarts kwam even een en ander controleren – op 14 september, waarvoor ik dus een paar dagen eerder bloed af had laten nemen, gaf een waarde aan van 7.3!!!

Wat was ik blij en nog! Het werkt dus echt! Verder was ook alles goed. In december de volgende controle, ik hoop dat ik dan onder de 7 zit, dan mag ik niet klagen en dat zal ik dus ook niet doen..

Maar nu…

De volgende stap is dus echt “meer bewegen”. Af en toe een rondje wandelen of een stukje fietsen zet niet echt zoden aan de dijk, dus… ik heb me ingeschreven bij de sportschool “Fit For Free”. En ik ben zelfs al een aantal keren geweest en heb lekker gezweten en gehijgd zoals het hoort als je je inspant. En het voelt goed!

Vandaag krijg ik een privé-instructie-les van een uur om de werking van diverse apparaten te leren kennen. Cardio maar ook krachttraining heb ik nodig. Mijn streven is sowieso 2 x per week te gaan. Mogelijk af en toe wel 3 x per week.

Dus.. wordt weer vervolgd!

Van een aantal weet ik het wel, maar ben benieuwd of mijn lezers ook aan sport doen en zoja… is dat voor je gezondheid nodig of doe je het gewoon omdat je het fijn vindt?
En doe je dat dan buiten, in huis of ook bij een sportschool?