Piano of gitaar…

 

Echt.. ik vind het zo jammer dat ik geen instrument kan bespelen, heb het er al eens eerder over gehad hier.

Dus… toen ik op bezoek was bij Harrij (onze blogvriend die helaas bijna niet meer blogt ) en zijn digitale piano bewonderde, dacht ik, dat is misschien wel wat voor mij.  Ook luister ik al een tijdje elke maand naar het stuk dat op de weblog van Pianoliedvandemaand wordt gepubliceerd. Prachtig!
En alles komt in drieën zeggen ze toch? Ik heb onlangs kennis gemaakt met een aardige man die pianoleraar is en die beweerde dat hij mij echt nog wel piano kon leren spelen, een mens is tenslotte nooit te oud om te leren.
Maar goed, dat contact is alweer voorbij dus op die manier gaat het niks worden.

Maar… ik zou ik niet zijn als ik niet drastisch mijn plannen zou kunnen veranderen…

Want… gitaarspelen vind ik ook heel erg leuk. Heb het ook eens uitgeprobeerd, 4 lessen gehad, samen met mijn jongste zus… klik HIER maar even als je het logje wilt lezen.

Laatst hadden ze bij de A.ldi een gitaar in de aanbieding, ik dacht, wat kan me gebeuren. Een nieuwe gitaar voor € 50.00 inclusief leerboek, karaoke CD en gitaartas. Ik heb ook wel eens over een 2e handse gedacht maar ja, wat koop je dan hè? Want verstand heb ik er niet van natuurlijk.

Gitaar 01-11-2015 (1)Dus… ik heb mezelf verwend en die gitaar gekocht.
Afgelopen zondag heb ik hem uitgepakt, dochter en schoon waren erbij. Lachen natuurlijk, en voor mijn gevoel kwam er best een goed geluidje uit!
Op een plaatje in het boek staat ook hoe je de gitaar vast moet houden en op je schoot moet zetten, dat is dus anders als ik hier op de foto doe. Ook uitproberen denk ik.

Ik ga dus proberen om het mezelf aan te leren! Of het gaat lukken? Geen idee, een paar keer per week oppakken en hopelijk kom ik dan elke keer een klein stapje verder.

En als ik het dan kan hè, dan kan ik ook nog de liedjes van de 3JS mee proberen te spelen volgens de lessen van gitarist Jaap Kwakman die op YouTube video-instructies geeft over welke akkoorden je moet gebruiken voor bepaalde liedjes. Is dat leuk of niet?

Dus… wordt vervolgd…