Voor een appel en een ei…

Vanmorgen weer iemand blij gemaakt! Met recht voor een appel en een ei…

Al een paar keer had ik wat spullen op MP voor een klein prijsje te koop gezet, maar geen reacties. Daarna heb ik ze op diverse FB groepen te koop aangeboden, ook dat werd niks.

Normaal gesproken had ik ze naar de Weggeefwinkel hier in Zeist gebracht, maar die is gesloten. Maar op FB kun je in hun account gewoon berichtjes zetten en dus spullen gratis aanbieden. En dan natuurlijk zelf afspreken met degene die geïnteresseerd is.

Dus dat heb ik gedaan. O.a. een broodbakmachine... daar kreeg ik al meteen reacties op! Dus contact opgenomen met de eerste die reageerde. Ze woonde in Utrecht en maakte gebruik van de bus. Ik dacht, zij blij, ik blij!

Een afspraak gemaakt voor gisteren, ik had voorgesteld de machine bij het busstation te brengen zodat die mevrouw (met kinderwagen en baby erin), direct weer terug kon naar Utrecht. Helaas… ze stuurde een berichtje dat ze verkouden was en dus thuis bleef.

De volgende die had gereageerd heb ik meteen benaderd en die zou hem dus vanmorgen ophalen. Ik had gisteren nog even contact gehad, een paar tips gegeven vwb het bakken.

Ik dacht misschien wil ze die plumeau op batterijen ook wel hebben… Die was van Jan, maar wordt niet gebruikt. En ja hoor… die zou ze inpakken voor 5 december voor haar zoon die binnenkort het huis uit gaat. Hetzelfde voor het kookboek, dat ik nooit gebruikt had.

Ik had alles klaargezet bij de deur. En wat denk je waar ze mee aan kwam vanmorgen?

Met een appel en een ei… keurig ingepakt met een klein bedankkaartje eraan. Echt zo leuk!

Zo toon je toch je dankbaarheid als je iets krijgt en het kost nog bijna niks ook!

26 gedachtes over “Voor een appel en een ei…

  1. Regenboogvlinder 29/10/2020 / 18:54

    Dank allemaal voor de leuke reacties! Het is gewoon ook hartverwarmend lief!

    Like

  2. John 28/10/2020 / 07:54

    Een broodbakmachine is ideaal als je geen oven hebt of niet alle rompslomp van het brood in de oven bakken wilt hebben. Hier bakken we altijd in de oven.
    Leuk idee inderdaad, om met een appel en een ei aan te komen 🙂

    Geliked door 1 persoon

  3. gewoonanneke 27/10/2020 / 22:30

    Leuk idee van die mevrouw haha… heb ook al veel via de weggeefhoek gescoord en ook weggegeven. Het mooiste vond ik een lamp met wolkjes die een zwangere mevrouw op kwam halen voor haar nieuwe babykamer. Zo leuk toch om het dan aan iemand te geven die er zo blij mee is.

    Geliked door 1 persoon

  4. Kakel 27/10/2020 / 22:14

    Wat hartstikke leuk om te lezen! Met iets kleins maar welgemeend maak je mensen écht blij. Ik lees alleen maar win-win. Super. En jij mag het ei, las ik 😀
    Lieve groet ♥

    Geliked door 1 persoon

  5. די מריו 27/10/2020 / 21:56

    Wat een leuk bedankje, die kan ik wel waarderen.

    Love As always
    Di mario

    Geliked door 1 persoon

  6. rietepietz 27/10/2020 / 21:51

    Wat vreselijk origineel! Spreekt mij als spreekwoorden gek natuurlijk reuze aan 😉

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 31/10/2020 / 15:48

      Ja, als ik een spreekwoord hoor denk ik sowieso altijd aan jou ☺️

      Like

      • rietepietz 31/10/2020 / 15:54

        Maar om het dan zo uit te beelden vind ik écht heel leuk.

        Geliked door 1 persoon

  7. Mrs. T. 27/10/2020 / 20:04

    Wat een leuk bedankje!

    Geliked door 1 persoon

  8. Mrs. Brubeck 27/10/2020 / 19:01

    Mooi initiatief!

    Geliked door 1 persoon

  9. celliecitroen 27/10/2020 / 17:58

    Gevoel voor humor!

    Geliked door 1 persoon

  10. Barbara Kessels 27/10/2020 / 15:22

    Leuk Trees, ik hoor het al je bent altijd bezig.

    Geliked door 1 persoon

  11. gewoonzoalsikben 27/10/2020 / 15:07

    Nou ja wat een leuk idee ,je moet er maar opkomen. xx

    Geliked door 1 persoon

Reacties zijn gesloten.