De “Kort Maar Krachtig” Tag…

 

tagHoe bedenkt een mens het, heel leuk!

“De Kort Maar Krachtig Tag” 

 

Bedacht door Ysanne.
Het idee achter de tag?
Een tag die je in dit drukke leven snel kan lezen en waar je door middel van een paar heel korte vragen, de persoon achter de blog beter leert kennen.
Kort maar krachtig: korte vragen + korte antwoorden.
Ik kreeg deze van Sammie..

Nou, ik ga mijn best doen om het ook echt kort te houden, gaat ie:

Stom: draaiorgels waar niet aan gedraaid hoeft te worden

Aller stomst: zeuren over het weer en andere dingen waar je niks aan kunt veranderen

Dag met een gouden randje: knuffeldag met mijn kleindochters (binnenkort)

Leukste liedje: Mocedades met Eres Tu (nog steeds)

Houd van: heel veel mensen, eerst kinderen en kleinkinderen natuurlijk

Nooit gedacht: nog te scheiden na 47 jaar samen zijn

Genieten: deuren en ramen open voor frisse lucht in huis

Bang voor: nergens voor, behalve voor oorlog… 

Hekel aan: mensen die altijd alles beter weten

Lekkerste weer: alle weer-soorten, behalve sneeuw

Leukste leeftijd: 65 😉

Spijt van: een paar dingen

Geen tijd voor: boeken lezen, ik lees tegenwoordig alleen maar blogs

Lekkerste eten: gekookte aardappels met gekookte andijvie, een gehaktbal en jus

Fijnste vakantieland: Spanje

Vreselijk goor: overgeven

Mezelf een duwtje geven: andere dingen te gaan doen dan achter mijn lappie zitten

Wil nog: veel en vooral geen spijt krijgen van dingen die ik niet gedaan heb

Mis een beetje: het uitzicht op zee op Gran Canaria

Dansen: heerlijk, komt er veel te weinig van

Zal ik hem doorgeven?

Ja ik doe het deze keer wel, ik kies mijn 3Ms:
MelodyMinoesjka en Morgaine
e
n verder aan iedereen die hem op wil pakken! 

Maar dames, vrijblijvend hoor!
Geen zin of tijd, geen probleem!

 

39 gedachtes over “De “Kort Maar Krachtig” Tag…

  1. gewoonanneke 07/11/2015 / 22:28

    Geen 3J’s bij je favoriete nummers dat valt me dan weer tegen ;).

    Geliked door 1 persoon

  2. minoesjka2 05/11/2015 / 19:09

    Hahaha ……….. helemaal leuk dat ik een van de 3 M’s ben 🙂
    Ga binnenkort er even voor zitten, want het valt volgens mij niet mee om kort te zijn 🙂
    Jou is het wel aardig gelukt, leuk om je antwoorden te lezen.

    Like

  3. Sammie 04/11/2015 / 15:23

    Oh ja van die beterweters zijn ook heel irri ja! Je hebt hem leuk ingevuld 🙂

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 04/11/2015 / 15:57

      Dankje Sammie. Ik vond hem leuk en leuk om te doen ook! 😀

      Like

  4. Mirjam 01/11/2015 / 21:34

    Zo leren we je nog beter kennen Trees! Mooi liedje idd, Eres tu.

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 01/11/2015 / 23:00

      Ja weer wat wijzer? Haha..
      Blijft mijn favoriete nummer, kan er niks aan doen!

      Like

  5. Morgaine 01/11/2015 / 20:51

    Whahahahaha als ik door mijn foto’s heen ben ooit dan ga ik weer eens een tag week houden, heb er nog genoeg staan maar neem hem met liefde over 😀

    X

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 01/11/2015 / 22:22

      Afgesproken, leuk dat je het doet. Doe het rustig aan hoor, niemand loopt er weg! X

      Geliked door 1 persoon

  6. Albert y Mara fotoblog 01/11/2015 / 19:20

    Je weet hoe wij over doorgeefstokjes denken. Plezante informatie.
    Fijne zondagavond Trees en tot morgen. Salu2 Albert

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 01/11/2015 / 23:02

      Ja, er was nog wel een M maar ik weer dat Mara nooit mee zou doen! Haha!
      Hetzelfde y hasta mañana! Salu2

      Like

  7. Melody 01/11/2015 / 18:31

    grinnik

    leuke antwoorden, geen ervan verbaast mij noch was onbekend….

    Naast de 3js heb je dus ook 3ms en ik ben daar eentje van, goh, wat een eer, dank je wel 😉
    Ga m meenemen hoor…

    xxx

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 01/11/2015 / 23:03

      Haha, nee? Geen verrassingen in mijn antwoorden? Leuk!
      Ja van deze 3Ms wist ik bijna zeker dat ze het wel op zouden pakken…
      Geen dank hoor!
      XXX

      Geliked door 1 persoon

      • Melody 02/11/2015 / 12:35

        nee geen verrassingen in die zin, had ik ook niet verwacht trouwens 😉

        Geliked door 1 persoon

  8. Mrs. T. 01/11/2015 / 17:56

    Leuk lijstje. En mooie, korte, antwoorden. 😉

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 01/11/2015 / 23:04

      Dankje, voor het goeie zijn ze denk ik nog te lang hoor… 😉
      Pak hem gerust op hoor voor je lijstjesdag!

      Like

  9. marjolijn4 01/11/2015 / 17:43

    Het is toch nog heel wat, wat je moest schrijven.
    Knap gedaan…!!
    Fijne avond meis.

    Geliked door 1 persoon

  10. rietepietz 01/11/2015 / 17:04

    Toch nog ruim 20 vragen, oéps,kan ik geen vluggertje noemen. Totaal ongeschikt voor mij want ik kán gewoon geen korte antwoorden geven;-)
    Maar jou is het gelukt en zitten zelfs antwoorden bij die ik óók gegeven zou kunnen hebben als ik niet zo breedsprakig zou zijn,;-)

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 01/11/2015 / 23:09

      Nee, niet misselijk hè..
      Haha, had er ook moeite mee hoor Riet, met die korte antwoorden. Ik heb toch wel eea geschrapt…
      Haha leuk, ach, als je een beetje je best doet, alles wat je schrijft door 2 deelt en dan nog een beetje schift, lukt het jou ook! 😉

      Like

  11. Mrs. Brubeck 01/11/2015 / 13:55

    Wel,
    Mss draagt het kort antwoorden bij tot de kracht van deze blog! Ik heb met aandacht gelezen en je wordt steeds een wijzere en fijne vrouw… ( ook al zijn we in het begin op de verkeerde voet gestart)… Ik volg je met een glimlach op mijn gezicht en trek lessen uit wat je zegt!
    Liefs!

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 01/11/2015 / 23:13

      Awel, wie weet ja!
      Dankjewel voor je mooie woorden! Ik word er een beetje stil van..
      Ja.. dat begin, nou ja, we weten nu waar het toe kan leiden hè, als je eerlijk tegen elkaar bent.
      Het contact wat we nu hebben is en vind ik ook heel fijn!
      Liefs terug!

      Geliked door 1 persoon

  12. natasjaslifestyle 01/11/2015 / 11:51

    Leuke tag zo! maar dat komt door je antwoorden. Ik vind je werkelijk een stoere power vrouw, zoals dat tegenwoordig heet. Scheiden na 47 jaar en niet bij de pakken neerzitten maar gewoon geniet van alle dingen in het leven. En dan ook nog een fietsvakantie onderneemt. ik ken het songfestival liedje niet, maar het klinkt leuk. En ja overgeven is vreselijk goor. Het liedje van Stevie ken ik ook al niet, maar klinkt ook lekker, hij heeft de zon in zijn stem he? fijne dag!

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 01/11/2015 / 23:27

      Dankjewel Natasja voor je lieve woorden. Ach joh, ik ben ook maar een gewoon mens hoor en je wordt sterk van tegenslag. Ja Stevie is bijzonder! Liefs!

      Geliked door 1 persoon

  13. imerks56 01/11/2015 / 11:24

    Ik ben geen blogster, dat weet je. Ik lees alleen alleen maar jouw blogs. Haha. En dat liedje “Eres tu” is en blijft prachtig. Als je tijd hebt, mag je best nog een usb-stickje bij de Action voor mij kopen ( betaal ik als je komt) en daar nog wat leuke liedjes op zetten als je die nog op je laptop hebt staan. Spaanse liedjes hou ik ook wel van…. Maar alleen als je tijd hebt hoor!!!! xx

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 01/11/2015 / 23:30

      Ik weet het, maar je bent een trouwe bezoekster en ik vind het hartstikke leuk dat je altijd langskomt. Ik zal mijn best voor je doen ingrid, koop nog wel een USB stickje en dan neem ik nog lekker wat muziek mee. Ik verras je wel ;-).
      XXX

      Geliked door 1 persoon

      • imerks56 02/11/2015 / 10:09

        Spannend! Altijd leuk om verrast te worden! 🤗 xxx

        Geliked door 1 persoon

  14. Anja 01/11/2015 / 10:53

    Leuk om te lezen! 💋

    Geliked door 1 persoon

  15. די מריו 01/11/2015 / 10:01

    We hadden vroeger een draaiorgel hier in de stad op zaterdag, tegenwoordig niet meer, De winkeliers hadden er last van. Ik moet zeggen, ik mis hem wel een beetje. Knuffeldagen zijn de mooiste dagen die er zijn… Ik ga zo nog maar eens knuffelen voordat we het bos in duiken.

    Love As Always
    Di Mario

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 01/11/2015 / 10:27

      Kan het me wel een beetje voorstellen, een uurtje zo’n draaiorgel voor je zaak lijkt me niet erg, maar als zo’n orgel de hele dag door speelt. Ik had op GC altijd last van de ‘panfluitisten’. Ik houd er al niet van en als de wind verkeerd stond richting het complex waar ik lekker op mijn balkonnetje zat, hoorde ik ze uren achter elkaar… Vreselijk. Ja, die knuffeldag, daar zie ik naar uit, ik heb de meisjes dan alweer ruim 4 maanden niet gezien, dus wordt tijd 🙂
      Knuffel maar lekker en veel plezier vandaag, ook in het bos, het is prachtig nu!
      Groetjesss

      Like

      • די מריו 02/11/2015 / 09:20

        Vier maanden is te lang, dan wordt het tijd dat ze komen knuffelen bij oma. Hier mogen muzikanten en draaiorgels niet langer dan een half uur blijven staan op dezelfde plek.

        Love As Always
        Di Mario

        Geliked door 1 persoon

        • Regenboogvlinder 02/11/2015 / 15:55

          Ja hè, maar is niet anders. Ik ga lekker daarheen en knuffel ze helemaal plat die twee ;-).
          Nou dat gaat dan nog, die ‘planfuitisten’ mogen uren achter elkaar doorgaan daar pfff.
          Groetjesss

          Like

  16. John 01/11/2015 / 08:38

    Leuk ingevuld Trees. Ik had een poos geleden een draaiorgel vastgelegd en op mijn blog gezet. De meeste mensen reageerden niet happy. Want maakt lawaai. Nou ja, het hoort een beetje bij Holland dacht ik 🙂
    Angst heb ik ook niet. Maar voor oorlog mss ook wel een beetje.
    grts

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 01/11/2015 / 08:52

      Dankje John!
      Ja een draaiorgel hoort wel bij ons landje, is ook leuk dat ze er nog zijn, maar helaas gaat daarbij ook de techniek door en met op een paar knoppen drukken en met een bakje met een paar centen rammelen en rondlopen dat kan ik ook, denk ik dan. Dat vind ik jammer….maar ja..dat heb ik wel met meer dingen. Innovaties gaan soms ten koste van de nostalgie hè.
      Ja oorlog brrrr moet er echt niet aan denken.
      Groetjesss

      Geliked door 1 persoon

  17. Hillechien Prins 01/11/2015 / 07:59

    gemakkelijk, snel en we leren je toch beter kennen 😉

    Geliked door 1 persoon

Reacties zijn gesloten.