Wennen aan Miss Piggy…

 

Wennen aan Miss Piggy? Nee hoor, totaal niet!

Automaat rijden is voor mij een nieuwe ervaring, maar ik heb er totaal geen moeite mee! Linkervoet op zijn plaats laten staan en alleen gas geven en remmen… hoe simpel is dat, echt heerlijk! De auto zoeft over de weg zonder te pruttelen en wat een verademing is dat ook!

Het is een heerlijke complete en daarmee luxe auto… waar ik toch maar even reclame voor maak:

  • Instappen…
    De sleutel kan in je zak of tas blijven en met een keer (of 2 x als je alle deuren openen wilt) op de portierhendel drukken open je de deur(en)… Zo ook met op slot doen!
  • Het start/stop systeem was even vreemd, heb er ook even mee stil gestaan, maar dat werd opgelost en nu vergeet ik het nooit meer. Voet op je rempedaal, pook in de N (normaal) stand, een druk op de knop en hij start. Dan de pook in de vooruit of achteruit stand en gaan…
  • Een heerlijke hoge zit met een bestuurdersstoel die in hoogte verstelbaar is. Met mijn 1.56 m is dit heel erg fijn en het overzicht is prachtig…
  • De automaat... een gewone schakelversnellingsbak met een soort robotje erin gemonteerd dat automatisch voor je schakelt. Je voelt licht dat hij overschakelt naar de volgende versnelling. Ik merk nu al op wanneer hij dat gaat doen en als je dan een beetje gas terug neemt gaat het supersoepel
  • Altijd verlichting aan de voorkant in de ‘auto’ stand, dus veilig
  • Elektrische ramen… voor en achter
  • Stoelverwarming in de voorstoelen
  • Cruise-control... echt eindeloos! Met bediening op het stuur waarmee je ook nog een beetje bij kunt schakelen.. Gaan de weggebruikers allemaal net iets harder of langzamer, 1 of 2 tikjes op de schakelaar en weg is het probleem
  • Climate-control… zelf bepalen hoe koud of warm je het wilt hebben
  • Navigatie, echt een mooie display waar alles wat je zien moet duidelijk is
  • Bellen via Bluetooth, bediening op het stuur
  • Radio, bediening op het stuur
  • Een boordcomputertje waarmee je met een aantal opties de auto aan kunt passen aan je persoonlijke wensen
  • Geblindeerde ramen achter.. geen noodzaak maar het zat er nou eenmaal op, maar wel een leuke bijkomstigheid…
  • 2 camera’s op het voorraam bovenin zorgen ervoor dat je wordt gewaarschuwd:
    Ten eerste: als je van baan verandert, waarbij het stuur dan wat gaat trillen. Dus als het per ongeluk gaat.. een mooie optie. Bij verandering van rijbaan dus altijd (deed ik al hoor) de richtingaanwijzer gebruiken, dan is het goed
    Ten tweede: Ook bij te dicht op de voorganger komen, met een hogere snelheid dan, dus als het echt gevaarlijk wordt, gaat het remsysteem in werking

Voor zover de mooie technische opties! Daarbij het mooie interieur en het stoere exterieur, voor mij een auto zoals ik hem altijd had willen hebben. Ben er heel erg blij mee en ik prijs me gelukkig dat ik dit kan doen. Ik ben van plan er heel wat jaartjes mee te blijven rijden…

Wiebel, bij veel bloggers wel bekend, heeft ook een Suzuki Ignis en ook zij is heel erg tevreden. Dus.. mocht je nog een keer voor een nieuwe auto gaan, dan is deze zeker een aanrader!