School-TAG…

 

De School-TAG kwam ik tegen bij Mrs T.

  1. Hoe oud ben je en zit je nog op school?
    Nee… ik ben 67 dus ik zit niet meer op school, maar ik leer nog wel elke dag bij…
  2. Welke niveaus heb je gedaan?
    MULO en later allerlei cursussen. O.a. dierenartsassistente en receptioniste/telefoniste, veel computercursussen via het werk…
  3. Vond je school leuk?
    Ja heerlijk, ik was altijd blij als de vakantie weer voorbij was…
  4. Wat vond je het leukste vak op school?
    Engels en Nederlands…
  5. Wat vond je het stomste vak op school?
    Gymnastiek… mede omdat ik altijd vooraan moest staan in de rij…
  6. Hoe laat stond je op om naar school te gaan?
    Ik denk rond 07.00 uur…
  7. Hoe ging je naar school: met de fiets, met de bus, etc.?
    De lagere school gewoon lopend, was tegenover mijn huis. Naar de middelbare school met de fiets (zo’n 20 minuten tot een half uur) en als het heel slecht weer was mocht ik met de bus…
  8. Wat voor schooltas gebruikte je?
    Eerst zo’n lichtgekleurde leren boekentas, later een pukkel…
  9. Welke beautyproducten zaten altijd in jouw schooltas?
    Geen idee…
  10. Wat voor agenda had je vroeger?
    Ook geen idee… Zal wel een schoolagenda zijn geweest 😉
    Ik weet wel dat hij altijd vol stond en ik er van alles inplakte…
  11. Wat is jouw grootste schoolblooper?
    Dat ik 500 strafregels moest schrijven omdat ik niet naar de gymles was geweest. Dat kregen we in een andere school, één keer niet gegaan in de winter van 1963 omdat er een sneeuwstorm was…
  12. Wat deed je als de les saai was?
    Ik kan me niet herinneren dat ik een les echt ooit saai vond…
  13. Vertel een leuk verhaaltje over iets wat je mee hebt gemaakt op school.
    Een niet gebeurd verhaaltje dan… Ik heb nog steeds spijt dat ik in juni 1964 niet met heel veel klasgenootjes naar Schiphol ben gegaan om de Beatles, waar ik toen fan van was, te zien. Ik was te braaf.. spijbelen durfde ik echt niet.
  14. Wat ben je geworden nadat je je school hebt afgemaakt?
    Facturiste, bankmedewerkster, administratief medewerkster, moeder, AVON verkoopster, bedrijfscateringmedewerkster, later cateringmanager, telefoniste/receptioniste en de laatste 7 jaar Sales-Assistente bij een  groot Amerikaans concern.

Als je het ook leuk vindt, neem dan deze TAG gerust over!