Liever niet in de kou zitten…

 

Al een paar dagen moest ik de CV resetten omdat hij niet aan wilde slaan… Ook daarna kreeg ik rare storingen, maar als hij het dan deed, verwarming werkte en warm water ook, was het weer in orde. 

Op de derde dag op rij heb ik toch maar de CV monteur gebeld, dat kan gewoon rechtstreeks, zonder tussenkomst van de Woningbouwvereniging.
Gewoon uit voorzorg. Want… in de kou zitten willen we natuurlijk niet.

Tussen half 1 en 5 uur zou hij komen… Om half 3 stond hij voor de deur…

Ik heb een ommanteling om de CV-ketel. Dus ik vroeg.. moet die eraf?
Niet heel vriendelijk antwoordde hij, ja als dat ding achter een schot hangt kan ik er niks mee…

Grrr… was gewoon een vraag, maar geen aardig antwoord. Ik zei meteen, is geen probleem hoor, we halen de trap en de schroefboormachine, dan zijn die schotten er zo af. Eigenlijk was hij al meteen met een schroevedraaier begonnen dus de schroefmachine had hij niet nodig.

Ik wist natuurlijk niet zeker of hij genoeg had aan het display, dat wel zichtbaar was, of niet, dus om nou voor niks die platen weg te halen…

Binnen een kwartier was het gepiept, hij heeft een onderdeel vervangen dat deze storing wel vaker geeft. Maar meer kon hij niet, omdat de CV gewoon werkte. Het moet even in de gaten gehouden worden, mocht het weer gebeuren kan ik weer bellen.

En de schotten, die heeft Jan er weer opgeschroefd, dat hoort uiteindelijk niet bij het werk van een monteur. Nou ja, hij had nog meer te doen, dus dat snapte ik ook wel. Ze moeten er gewoon zonder extra werk bij kunnen en hij had ze er ook al afgehaald.

Gelukkig was mijn KLUSVRIENDIN INGRID er de laatste keer toevallig, toen er een monteur zou komen voor het onderhoud… In mijn eentje had ik dat toen ook echt niet gered!