De LIEBSTER Award…

 

                                     De Liebster Award… 

liebster-award1Wat een feest mensen :D, heb ik toch wéér een nominatie voor een Award (doorgeefstokje, Tag, hoe je het maar noemen wilt) te pakken, in dit geval de LIEBSTER Award en nog wel gekregen van mijn Belgische blogvriend en schrijver…
Mark Doornaert, die wat er ook gebeurt in zijn leven “obstinaat verder zeilt”.

Al hoop ik wel dat hij mij ook een beetje als een blogvriendin ziet, want anders ga ik nu af als een gieter… Maar ik denk het wel want anders nomineer je iemand natuurlijk niet en we zijn intussen ook al Facebookvriendjes geworden… 😉

En als ik zo’n Award of Tag krijg kan ik echt niet weigeren, tenminste ik geloof niet dat ik dat ooit heb gedaan…

De regels, het zijn er vijf:

  1. Vertel welke blogger je heeft genomineerd.
  2. Beantwoord de vragen die je gegeven zijn door degene die je genomineerd heeft.
  3. Nomineer vijf andere bloggers en link deze (200 volgers, of minder).
  4. Stel iedere genomineerde op de hoogte van hun nominatie.
  5. Maak een vragenlijstje van elf vragen voor de genomineerden.

Ik denk niet dat ik me helemaal ga houden aan die regels hoor…ik voel me op het moment ook een beetje obstinaat, hoop niet dat dit een breuk in de, nog maar zo korte, vriendschap tussen mij en Mark veroorzaken zal, want dat zou toch wel heel erg jammer zijn… Hoewel, dat obstinaat zijn schept toch misschien juist wel een beetje een extra band hoop ik.

Want…

Vraag 1 heb ik al beantwoord en de antwoorden op vraag 2 vinden jullie hieronder… De andere vragen sla ik gewoon over…

Ik steek van wal…

  1. Hoe voelt het om genomineerd te worden door een held van de nieuwe literatuur ?
    – Hemels, alsof ik op roze schoenen door de hemel mag wandelen…
  2. Waarom volg je mijn blog?
    – Omdat ik gecharmeerd ben van je schrijfstijl, je interactie met je medebloggers (af en toe dan) en het feit dat ik het gevoel heb dat ik een beetje op je moet passen…
  3. Waarom schrijf je zelf?
    – Omdat ik het leuk vind om dingen met mensen te delen en via deze weg kom ik heel veel mensen tegen, zo makkelijk, vinden ze er niks aan, dan gaan ze gewoon weer weg… 
  4. Hoe komt het dat je mij nog nooit uitnodigde voor een BBQ of een etentje?
    – Ik BBQ nooit zelf, soms wel eens bij iemand anders… ik zou niet weten hoe ik de kooltjes heet moet krijgen…
    – En een etentje geven vergt teveel van mijn kookkunst want, en dat is nou ook precies het probleem, ik versta de kunst van het koken niet echt… 
  5. Hoe lang schrijf je aan een roman? Kan je iets vertellen over je laatste roman?
    – Ik schrijf niet aan een roman en mijn eerste en laatste poging om een boek te schrijven heb ik naar de prullenbak van mijn computer gedeletet…
  6. Welk muziekgenre geniet je voorkeur?
    – Geen enkele, ik heb een brede muzieksmaak…
    Ik houd van Soul, Country, Jazz, Blues, 60-70er jaren, sommige Nederlandstalig, licht klassiek en nog veel meer
  7. Schrijf je zoals ik dagelijks?
    Ja
  8. Hoe hou je het vol in dit leven?
    Door positief te blijven, zorgen dat het glas altijd halfvol is, leuke dingen te doen en goed voor mezelf te zorgen…
  9. Heb je nog persoonlijke ambities, mag buiten schrijven zijn?
    – Qua werk niet, die tijd ligt achter me.
    – Maar ik ga binnenkort in mijn eentje een dag of 8 een fietsvakantie doen, gewoon in Nederland.
    – En als het allemaal loopt zoals ik hoop ga ik ergens in het volgend jaar voor 6 weken naar Margate in Zuid-Afrika om vrijwilligerswerk te doen in een opvanghuis voor kinderen!
    En dat vind ik toch een kans, die ik echt nooit mag laten lopen.
  10. Wat eet of drink je graag?
    – Ik geniet heel erg van mijn 1e kop koffie ’s morgens en natuurlijk drink ik nog veel meer, vooral water.
    – Wat eten betreft vind ik eigenlijk wel alles lekker, behalve vis, daar ben ik niet dol op. Het enige wat ik echt niet lust is amandelspijs, dus voor mij geen gevulde koeken (behalve het krokante randje dan) en verder uiteraard niks waar dat spul in zit.
  11. Wat wens je de mensheid toe?
    – Een leven waar iedereen zich goed bij voelt, zonder oorlogen en ellende. Gewoon lekker leven… 

Nou Mark, beste jongen, ik hoop dat deze antwoorden je weer iets meer vertellen over mij, ik vond het toch wel leuk om mee te doen hoor, dus nogmaals dank voor de nominatie!

Wie het leuk vindt mag deze Liebster Award overpakken en dan voor de door hem/haar genomineerde bloggers 11 vragen bedenken…

Succes!