Opruimen…

Ik lees regelmatig op blogs over opruimen… vroeger zeiden ze dan, dat mensen het voorjaar in hun hoofd hadden.

Opruimen is bij mij niet dringend nodig. Ik ben aardig georganiseerd en alles hangt en ligt op kleur. Maar toch heb ik een idee en dat ga ik binnenkort uitvoeren, als ik zin heb… maar in ieder geval deze week.

Ik heb 1 grote kledingkast in 2 delen van elk een meter breed waar kleding in hangt met daarboven 2 grote, diepe legplanken. Omdat er hier in huis ook nog een aantal inbouwkasten zijn heb ik echt ruimte genoeg.
In de ene hangt en ligt mijn lekker-weer-kleding en in de andere de warme kleding voor de winter. In de een staat onderin een grote krat met deksel voor diverse soorten tassen en in de andere zo’n zelfde krat voor schoenen, laarsjes, slippers etc. Die heb ik beide al doorgespit dus die mogen blijven staan. Dan nog 2 kleinere kratten met dunne en dikke sjaals, een paar mutsen (die ik helemaal nooit draag) en handschoenen en alles in diverse kleuren. Die ga ik dus ook sorteren op wel of niet dragen.

Want, al heb ik laatst 2 zakken kleding naar de weggeefwinkel gebracht, in beide kasten hangen heel veel dingen die ik echt al jaren niet meer aan heb gehad.

Mijn plan is om de kleding die ik draag in één kast te hangen en te leggen en de kleding die ik al heel lang niet meer aan heb gehad in de andere.

Zeg maar de ‘wel’ kast en de ‘niet’ kast!

Tot aan het begin van de volgende winter ga ik eens goed opletten hoe vaak ik in die ‘niet’ kast kijk. En als ik al die spullen dan nog steeds niet heb gedragen of zelfs maar in mijn handen heb gehad, maak ik die hele kast leeg en gaat alles naar de weggeefwinkel.

Ik kan gewoon niet zo makkelijk afstand doen van kleding die ik ooit mooi en prettig vond. Er hangen ook teveel verschillende maten in. Dus… ik moet nu maar eens iets strenger worden voor mezelf.

Ik vind dit best wel een goed plan… dus wordt vervolgd!