Ik kan het eindelijk…


Boerenkool, hutspot en spaghetti / macaroni en de saus voor 2 personen maken…

Geloof me dat het nog niet zo simpel is, als je gewend bent om altijd grotere hoeveelheden te koken.

Maar het lukt me de laatste tijd toch aardig goed. De hoeveelheden aardappels en groenten voor de stamppot heb ik eindelijk in mijn hoofd. Maar ik ga het wel opschrijven voor het geval ik het weer vergeet. Voor de pasta’s is het ook geen probleem meer. Ik weeg het (rauw) af en het is meestal goed. Eindelijk ben ik niet meer bang dat ik te weinig heb gemaakt.

De gewone Hollandse pot is helemaal niet moeilijk. De groenten kloppen altijd en gaan altijd op en ik schil maar een bodempje aardappels voor het kleinste pannetje.

Na bijna 49 jaar gekookt te hebben vind ik dit toch wel een mijlpaal!

Haha, ik feliciteer gewoon mezelf!

Weten jullie altijd de goede verhoudingen?