Sokken…

Heel raar zullen de meesten denken, maar ik heb echt een hekel aan sokken dragen.

Vroeger droeg ik ze ook niet graag en toen de nylon kniekousjes op de markt kwamen liet ik die sokken helemaal achterwege.

Tegenwoordig ben ik wat kouwelijker dus dan zijn sokken wel fijn. Maar dan moeten ze weer niet te dik zijn want dan pas ik weer niet in mijn sloffen. Of juist heel dik zodat ik die sloffen niet aan hoef.

Helaas vanwege mijn soms wel iets dikkere enkels, dat is onderhand wel bekend, had ik er, als ik ’s avonds mijn sokken uitdeed, van die ‘moeten’ in zitten. Wat een raar woord is dat eigenlijk. Hoe zal ik het zeggen? Deuken? Soksporen? Jullie snappen wel wat ik bedoel.

Laatst kwam ik ook een woord tegen waarvan ik dacht huh???
Klik HIER als je nieuwsgierig bent…
😁

Ik heb bij een aantal oude sokken een tijd geleden al een flinke knip gegeven in de achterkant, maar dat werkt niet echt. De boordjes zijn dan nog te strak.

Dus tegenwoordig knip ik de boordjes van de sokken af en dat bevalt prima.

Laatst weer een bundel met 5 paar dunne sokken gekocht bij de A.ction voor € 3,29 en van allemaal de boordjes afgeknipt. Blijft goed in de was, dus probleem opgelost!

Iemand problemen met hetzelfde?