Canarische laatste loodjes…


ZonnetjeNog een paar dagen genieten van de Canarische zon samen met dochter, voordat ik op zaterdag 18 april weer naar Nederland vertrek.
Wat zie ik daar naar uit…!
Ik had zelfs toch weer bijna mijn vlucht veranderd om zodoende ruim een week eerder terug te kunnen gaan. Maar toen werd mij verteld dat zij voor een aantal dagen naar mij toe zou komen. Jammer wel, weg verrassing, maar wel heel goed voor mij. En zo fijn dat ze er is nu!

We zullen samen mijn verblijf in het appartementje letterlijk en figuurlijk afsluiten. Er liggen heel wat voetstappen in Puerto Rico waar ik al 23 jaar rondloop en ook veel heb beleefd.
– Heerlijke vakanties, 2x per jaar vanaf 1992
– De romance tussen zoon en schoon in 1999
– De geboorte van kleindochter Maria in 2001
– De doop van kleindochter Natalia die in Nederland is geboren, in 2003
– De bruiloft van zoon en schoon in 2005
– Overwinterd vanaf 2006
– Veel gezellige feesten met de familie van schoondochter, die gastvrijheid       van de Canariërs is zo bijzonder
– Leuke gezellige avonden en feestdagen met vrienden en vriendinnen
– Vakanties meegemaakt van familieleden en vrienden die hierheen kwamen
– Veel leuke mensen leren kennen in de loop der jaren

Ach… het is maar een klein stukje uit de 47-jarige geschiedenis die we samen hebben opgebouwd en die wis je nou eenmaal niet zomaar uit…

Het middelste complex net boven het 2e gebouw van links dat aan de boulevard staat. Linksonder, schuin achter de palm, op de 1e verdieping woonde ik…
Een A-locatie is het wel… zo vlakbij het strand.

Het was een mooie tijd, maar aan alles komt een eind en ik ben er nu heel blij om. Heerlijk verder leven in Nederland met mijn dochter, mijn familie en veel vrienden in de buurt. Daar hoor ik gewoon vanaf nu! Ik ga er een heel leuk leven van maken! Met leuk vrijwilligerswerk en leuke nieuwe mensen om me heen. Ik heb er zin in!

De 2 appartementjes waarvoor ik voor de verhuur bemiddelde staan leeg en de schoonmaakster heeft haar werk gedaan. Vrijdag geef ik de sleutels terug en betaal ik de huur aan de eigenaars. Dat is dan de eerste afgesloten episode.

De tweede episode die afgesloten moet gaan worden, is dus het wonen in de studio die we 18 jaar geleden kochten. Intussen is er al heel veel ingepakt, want al mijn kleding en persoonlijke spullen gaan mee terug naar Holland.

Ik woonde er de afgelopen winter in totaal 16 weken alleen in.
Het alleen zijn in het appartementje ging goed, het verblijf op Gran Canaria voelde níet goed.  Hier hoor ik niet meer.

Maar natuurlijk heb ik het overleefd en kan ik het nu met een goed gevoel afsluiten. Ik kom er niet meer in terug om er te verblijven, het is straks niet meer van mij.

En het is goed zo!