Een logé…

 

Vandaag krijg ik mijn ‘bijna ex’ als “logé” in huis voor een dag of 10.

Ik ga hem straks afhalen op vliegveld Eindhoven. Het contact tussen ons is prima, zodat dit dus ook zonder problemen mogelijk is.

Eindhoven-Airport

Hij moest sowieso naar Holland komen om zijn paspoort te laten verlengen.
Inmiddels loopt het allemaal soepel met de echtscheiding en komt er volgende week een deurwaarder aan de deur met post voor hem…
Hij mag dat dan ondertekenen en dan zijn we weer een stapje verder.

Maar eerst gaat hij de terrastegels schoonspuiten, de tuin onkruidvrij maken, de loungeset opbouwen, ga ik planten kopen bij het nieuwe R.anzijn tuincentrum hier vlakbij voor de potten en manden, dan is de tuin dus alvast klaar voor de zomer.

Ook gaat hij dan zijn spullen inpakken, kleding, persoonlijke dingen, zijn racefiets, gereedschap. Dat gaat dan allemaal mee naar het huis van zijn vriendin die ergens 9 of 10 mei naar Holland komt met de auto vanuit Berlijn. Ze gaan dan in een hotel voor 1 of 2 nachten en dan vertrekken ze weer.

Er zijn ook nog wel een aantal klusjes die hij voor me gaat doen. Wat dingen ophangen in huis. Een andere waskom installeren. Gewoon wat praktische zaken waarvoor ik dan niet de hulp van anderen hoef in te roepen. Want een klusvrouw ben ik nou eenmaal niet, gewoon omdat het nooit nodig was iets te doen. Hij deed altijd alles liever alleen. Hoewel ik dat nu toch wel jammer vind. Maar wie weet, ga ik gewoon dingen uitproberen…

Ik blijf zeggen, een mens is nooit te oud om te leren!