Vuilverbrander…


Keurig en schoon was het terras, ook tussen de tegels en in het grind, echt geen groen te bekennen!

Nico had  alles netjes verzorgd. (Ik schrijf geen bijna-ex meer hoor, vind ik toch minder aardig klinken en hij was juist heel erg aardig). Maar intussen, met wat regenbuitjes en het zonnetje erop, begon het onkruid weer welig te tieren.

Toen ik Binky een poosje geleden bij de oppas bracht kwam het gesprek ook op dat rottige onkruid. Zo vervelend dat je steeds moet bukken om die onkruidjes tussen de tegels uit te krijgen. Vervelend ook dat je behoorlijk kracht moet zetten met een mesje of iets ander scherps om het los te krijgen.

Wat denk je… Gerrit had dé oplossing!

Hij had een ‘vuilverbrander’ gekocht bij de A.C.Tion  (op zijn Frans uitspreken, dan klinkt het heel chique en ja wat hebben ze daar niet te koop?) voor slecht € 9,95. Daarbij een busje gas dat op dat ding aangesloten moest worden voor € 1,14. Heel enthousiast vertelde hij… “Het is niet te geloven maar je brandt gewoon zo al het onkruid dood”. Ik werd er helemaal vrolijk van!

Dus… natuurlijk wilde ik die ook hebben. Hoe makkelijk kun je het jezelf maken? Meteen maar 2 busjes gas gekocht, een reserve is nooit weg tenslotte. Die twee aan elkaar verbinden, was nog even puzzelen maar ook dat lukte.

En nu loop ik met mijn ‘fikstok’ een paar keer per week goedgemutst over mijn terras rond en door het grind in de voortuin en verbrand ik alle onkruidjes die hun kopjes boven de grond durven te laten zien… Dus het groen wordt bruin en waait daarna gewoon weg… LOL…

Resultaat: het terras en het grind zijn en blijven keurig, dus ik ben blij!

En nu niet allemaal tegelijk naar de A.C.Tion rennen hoor, ze hebben ze vast morgen ook nog wel ;-).

Deze slideshow vereist JavaScript.

Update: Nemo en Coral zwemmen in steeds helderder water heerlijk rond!