Hernhuttertjes…

 

Voor mijn verjaardag kreeg ik van mijn buufje Nicole een klapzoen en een zakje heerlijke ‘hernhuttertjes’

Hernhuttertjes (1) (Medium)

Zij dacht dat ze me iets gaf dat voor mij totaal onbekend zou zijn, hernhuttertjes zijn namelijk zandkoekjes die in Zeist hun oorsprong hadden.

Maar ik kende ze echt van vroeger, heb er heerlijke herinneringen aan, letterlijk dus. Wij hadden ze thuis ook heel vaak. Er werd al gesuggereerd dat ze in zakjes allerhande zaten of zo, dus misschien maar 3 of 4 per zakje. Ik wist er in ieder geval altijd wel een paar te scoren, dat herinner ik me wel.

Ook mijn schoonzusjes en mijn dochter kenden ze.. en lekker dat ze zijn!

Hernhuttertjes (2) (Medium)

Vraagje:
Wie van jullie kennen deze koekjes ook?
En in welke streek in Nederland heb je ze dan gegeten/gezien/gekocht?