Zwijmelen op Zaterdag met “De Selvera’s”


Zwijmelen op Zaterdag…
mijn moeder zou dit geweldig gevonden hebben!

Het is vandaag 9 jaar geleden dat ze is overleden, toch weer even bij stilstaan! Ze was dol op “De Selvera’s”. Of ze het plaatje had weet ik niet meer, maar we zongen het liedje allemaal mee en zij zelf ook natuurlijk.

2 reebruine ogen (1) (Small)Ze heeft ook nog eens een sketch gedaan op de 12,5 jarige bruiloft van mijn broer, samen met mijn dochter. 2 reebruine ogen (2) (Small)De dames begonnen dan heel gedwee en keurig het liedje je zingen dat begon met “de blondgelokte jonge jager”, tot het refrein kwam: “twee reebruine ogen” en dan draaiden de dames zich om en schudden met de billen…

Hilariteit natuurlijk, de grote reebruine ogen keken zo het publiek in.
Het applaus was niet van de lucht en of ze genoot, dat moedertje van mij!
Dus…

De Selvera’s

met

“Twee Reebruine Ogen”

Als extraatje nog een mooi nummer van de “3JS”, vanavond ga ik het openluchtconcert meemaken in Bloemendaal en daarom mogen ze niet ontbreken vandaag.

Het nummer ‘De Laatste Dag’ is wel toepasselijk voor vandaag!

 Voor meer zwijmelarij kijk je even bij MARJA…
daar vind je alle deelnemers!

33 gedachtes over “Zwijmelen op Zaterdag met “De Selvera’s”

  1. Dwarsbongel 28/06/2015 / 21:49

    De Selvera’s… dat was hééél lang vóórdat ik opa of zelfs papa werd… Ik herinner het me vooral doordat mijn stiefzussen het soms zongen bij het afwassen! Mijn moeder was ook wel in voor een geintje, maar ik vraag me af of ze dit gedaan zou hebben (ze is er al ruim 33 jaar niet meer).
    Op de een of andere manier heb ik eigenlijk niets met het meeste dat uit Volendam komt, ik kan het niet uitleggen.

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 28/06/2015 / 21:58

      Lekker nostalgisch hè die Servera’s, vond ik ook hoor. Mijn moeder was een ondeugd, soms. Maar in het nette dan hoor. Er zijn er meer Gauke, die niks met de Volendammers hebben, palingsound noemen ze het dan. Maar ik vind niet dat de 3JS daar een goed voorbeeld van zijn eigenlijk!

      Like

  2. Jokezelf 28/06/2015 / 20:42

    Ah ja, de Selvera’s. Leuk! Mijn moeder was (en is) er ook dol op. Wat zongen de dames keurig toen hè? Hilarisch die billenfoto!

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 28/06/2015 / 21:58

      Leuk hè om weer eens te horen. Ja ze articuleerden geweldig hahaha.

      Like

  3. Myriam 28/06/2015 / 11:35

    Hahahahaha, dat was me er eentje hoor

    Geliked door 1 persoon

  4. beaunino 27/06/2015 / 23:40

    Die moeder toch, net zo in voor pret als jezelf denk ik. Heerlijke herinneringen voor je denk ik.

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 28/06/2015 / 17:59

      Ja hoor, we hebben heel wat lol gehad met haar… altijd vol humor en blijdschap ondanks dat ze geen gemakkelijk leven heeft gehad. die herinneringen koester ik!

      Geliked door 1 persoon

  5. Melody 27/06/2015 / 18:37

    2 heerlijke nummers al is de ene dan veel ouder (oubolliger ook) dan het ander, niks mis mee, fijn weekend

    Geliked door 1 persoon

  6. ria 27/06/2015 / 15:38

    De Silvera’s. Oeps wat een leuke foto’s
    Fijne avond met de 3J’s

    Liefs, Ria

    Geliked door 1 persoon

  7. rietepietz 27/06/2015 / 14:26

    Is dát even jeugdsentiment! dat is echt nog uit mijn teener tijd ! Veel plezier vanavond!

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 27/06/2015 / 14:43

      Ja grappig hè Riet, ik was ook weer terug in de tijd hoor! Leuk!
      Dankjewel, de berichten voor het weer zien er goed uit, dus hopelijk blijft het ook echt droog!

      Like

  8. Rianne 27/06/2015 / 13:38

    Mijn vader kon hier ook zo van genieten…

    Geliked door 1 persoon

  9. Bianca Schreur 27/06/2015 / 12:33

    zo werd ik me daar toch even v7 jaar teruggeslingerd in de tijd…..dit luisterden we na mijn vaders dood, omdat we al dei liedjes van daarvoor niet meer aan konden horen. We waren pardoes over gegaan op de Nederlandstalige muziek. http://bibje.blogspot.nl/2009/06/hazes-dus.html
    Ik hoor nu pas echt wat ze zingen, raar hè?

    veel plezier bij de 3J’s, ik vind ze top!

    gr Bibje

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 27/06/2015 / 14:42

      Oeps… ja dat kan zomaar gebeuren tijdens Zwijmelen op Zaterdag… Ik ga straks even je link volgen! Grappig toch…
      Dankjewel, gaat vast lukken!!!

      Like

  10. Harrij Smit 27/06/2015 / 12:05

    Die drie J’s staan dus voor drie Jongens??? Nou weet ik nog niet wie ze zijn, maar het liedje klinkt wel lief. Heel veel plezier vanavond met die drie J’s 😀

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 27/06/2015 / 14:41

      Haha, ja Harrij het zijn 3 jongens… morgen schrijf ik een verslag en dan leg ik het uit goed? 😉
      Dankjewel, zal zeker lukken, als het maar droog blijft! Maar het ziet er goed uit, dus het wordt vast een TOPavond! Heb er heel veel zin in!

      Geliked door 1 persoon

  11. Adam op Verkenning 27/06/2015 / 10:18

    Ik heb gisteren een uurtje of twee naar de 3JS geluisterd, en ik snap wat je bedoelde met wat je zei over de stem van de zanger, maar na twee uur had ik wel behoefte aan muziek die niet Volendams klinkt. Maar ik heb het geprobeerd.
    Veel plezier vanavond.

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 27/06/2015 / 10:52

      Dat vind ik echt top Adam, dat je de moeite hebt genomen! En 2 uur nog wel, dan heb je het echt geprobeerd en je zult ze ook vaker herkennen nu denk ik. Dankjewel, ik heb er zin in!
      Fijn weekend verder!

      Geliked door 1 persoon

  12. Cellie Citroen 27/06/2015 / 10:06

    Hilarische foto’s. Denk dat je wel goed weer hebt vanavond hoor. Geen regen in ieder geval.

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 27/06/2015 / 10:53

      Ik hoop het echt.. we zullen het wel merken! De 2 eerdere avonden waren top volgens de berichten, dus ik zie er heel erg naar uit!

      Like

  13. Marja 27/06/2015 / 09:29

    Prachtige act van oma en kleindochter. Zijn daar filmbeelden van?
    Veel plezier vanavond. Doe iets warms aan. Ik hoorde net van Robbert dat er een koude wind staat in het wilde westen.

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 27/06/2015 / 10:54

      Ja geweldig, ik heb het ook wel eens gedaan met mijn dochter. De ‘billen’ hebben we bij de laatste verhuizing geloof ik weggedaan. Cellulitis kregen ze 😉
      Ik weet niet of er film van is, zal ik eens aan mijn broertje vragen. Dankjewel!

      Geliked door 1 persoon

  14. Albert y Mara fotoblog 27/06/2015 / 09:09

    Luisteren naar de 3J’s op een mooie zomeravond, wat wil je nog meer. Veel plezier.
    Salu2 Albert en Mara

    Like

  15. די מריו 27/06/2015 / 07:58

    Veel plezier vanavond…. Ik hoop dat je er mooi weer bij hebt.

    Love As always
    Di Mario

    Geliked door 1 persoon

    • Regenboogvlinder 27/06/2015 / 08:27

      Ik duim mijn duimen stuk… het is hier maar grauwig…
      Nou ja ik zie het wel hoor, dankjewel!
      Fijne dag en groetjesss

      Like

Reacties zijn gesloten.