Elektrisch? Niet meer…

Wat ik bedoel is, dat ik niet meer elektrisch ga fietsen…

Helaas ben ik na 26 juli 2018, de dag dat ik met mijn fiets wel heel ongelukkig ben gevallen tijdens de Drentse fietsvierdaagse, nooit meer op mijn elektrische, toch sportieve fiets gestapt.

Echt helaas, ik durf niet meer. Als ik eraan denk dat ik misschien wel weer kan vallen krijg ik het Spaans benauwd en breekt het zweet me uit. Ik voel mijn maag draaien en zie weer de beelden voor me van toen ik dus aan het vallen was.

Dus de Stella Nantes met lage instap, vlinderstuur en 524 km op de teller, staat te koop op Marktplaats. Het originele stuur wordt indien gewenst erbij geleverd.

Ik fiets wel hoor, op een kleine Gazelle Maxinette, 48 cm frame. Een normaal fiets-frame maar met kleinere wielen. Heel veel kleinere wielen want ze zijn 24″.

En… het mooiste is dat ik dus nu voor het eerst van mijn leven met mijn voeten bij de grond kan en me dus een stuk veiliger voel dan voorheen. In mijn woonplaats ben ik dus mobiel en wat ben ik blij met die oplossing, heerlijk!

Gazelle Maxinette

Jan zijn zus heeft een 4-wiel-fiets gekocht. Maar voor de keren dat wij er misschien mee weggaan, vanuit huis, want hij kan niet op de drager en niet in de auto gelegd worden, vind ik die veel te duur.

We zagen nog wel een andere mooie aanbieding langskomen. Exact dezelfde Stella Nantes maar dan als 3-wieler. Die heb ik uitgeprobeerd, maar ik kon er niet mee omgaan. Doodeng… kan niet uitleggen wat er nou niet lukte, maar het stuur wilde alle kanten op behalve de kant die ik wilde.

Het is toch een beslissing, want hoewel ik geen ster ben in fietsen, heb ik het zeker sinds ik een elektrische fiets had (2007) heel graag gedaan.

Maar het zij zo, ik heb er inmiddels vrede mee en het voelt heel rustig!