Mooi groen is niet lelijk…

 

Het weekend was geweldig, over de 3JS praat ik jullie van de week wel bij!

Maar zondag had ik dus een heel bijzondere ontmoeting… ik heb in het echt kennis gemaakt met een weblogvriend, niemand minder dan de enige echte Nederlandse Hartelijke Hot Hulk…
Hoe lang ik bij hem lees en hij bij mij weet ik niet meer, maar best wel een tijd. 

Dit logje gaat vast een beetje op je eigen logje lijken Hulkie, zal maar niet letterlijk alles overnemen. Maar we hebben heerlijk gewandeld in de Heemskerkse duinen. Wat een mooie plekjes heeft hij me laten zien en ondanks dat er wel eens vliegtuigen overkomen (ik heb er maar één gehoord trouwens) was het op de meeste plekken heerlijk rustig. Onderweg een terrasje gepakt en eenmaal terug bij het restaurant waar de auto’s geparkeerd stonden en waar we nog iets hebben gegeten en gedronken, werd het later en later en we raakten maar niet uitgepraat. 

Het klikte echt goed, we zitten een beetje in dezelfde omstandigheden, na een heel lang huwelijk is ook hij door een scheiding alleen komen te staan. Maar net als ik gaat Hulkie het ook redden hoor! Dat weet ik zeker! 
Jan, jij ook bedankt voor de fijne middag! Het was een middag met een gouden randje. Ik had deze ontmoeting niet graag willen missen. 

En… zoals jullie wel weten is een Hulk groen… nou groen trekt groen aan kennelijk… of dit beest was een kameleon… Opeens zag ik iets groens bewegen, nee, niet naast me wandelend, maar op de grond voor me. 
Het diertje was op zoek naar de Hulk denk ik… begon gestaag aan een beklimming, maar dat werd hem niet in dank afgenomen dus hij werd heel subtiel van de broekspijp afgezwiept en belandde veilig in het gras. 

IMG_20150920_152548

Mijn vraag aan jullie, wie weet wat dit voor diertje is?
Want wij weten het allebei niet…
Een sprinkhaan? Of iets anders…