Ik heb fans…

 

Zaterdag rond 12.00 ben ik weer naar het noorden van het land vertrokken! Ik had een paar leuke uitstapjes voor de boeg.

Eerst een gezellig bezoekje gebracht aan Harrij en Mariet in Dwingeloo… Haha, ze waren thuis, maar druk met de tuin, dus eigenlijk kwam het niet uit. Maar gastvrij als ze zijn hebben we toch zeker 1,5 uur lekker bijgepraat over van alles en nog wat. Bedankt lieverds! Het was weer gezellig!

Om half 4 vertrok ik naar Emmen, daar trof ik Lonneke, ook een grote fan. Er staat daar ook een Glazen Huis en daar kwamen de 3JS even op bezoek. Was leuk ze daar even te zien. Na een half uurtje vertrokken ze weer en wij ook. We zijn eerst een hapje gaan eten voor we richting Theater de Muzeval in Emmen vertrokken, waar het Acoustic Christmas concert werd gegeven! Ik was dinsdag ook al in Veenendaal geweest met dochter en schoon om de show te zien, geweldig met klassieke en nieuwe kerstnummers.

Na nog een paar andere fans te hebben begroet gingen we zaal in. Ik zat op rij één.. hoe krijg ik het bedacht, maar ik vond het toch wel leuk! Lonneke had een plek op rij 2, maar had die even mazzel, de stoel naast mij bleef leeg, dus zij verhuisde. Met dank aan Wietske, Marieka en Evelien die de stoel gekocht hadden.
De show was weer geweldig. Een echt akoestisch concert met Jan, Jaap en Jan en pianist/accordeonist Nick Bult en bassist/gitarist Wilbrand Meischke. Wat een stemmen en wat een geweldige muzikanten!

Tijdens de show in Veenendaal had ik al gehoord dat Jan Dulles het ging hebben over de toestand in de wereld. Zo ook nu. Hij vertelde van alle ellende waar we dagelijks mee geconfronteerd worden, de oorlogen, de vluchtelingen, hun eigen reis naar Libanon als ambassadeurs van Terres des Hommes waar ze zoveel narigheid hebben gezien in de vluchtelingenkampen.
Maar ook dat het voor hen een prachtig jaar was door de nieuwe CD waar ze zo hard aan gewerkt hadden en die heel erg goed was ontvangen!
En toen vroeg hij aan de zaal, voor wie was 2015 juist wel een goed jaar? Handen werden opgestoken, ik deed dat ook. Nadat een paar mensen hun verhaal hadden gedaan, kwam Jan mijn kant op. Ik zei ‘Je zult het wel niet geloven, maar ik ben dit jaar gescheiden, na 47 jaar samen zijn. En voor mij is het dus een TOPjaar!’
Grote hilariteit in de zaal, maar Jan Dulles, de prater, de schrijver, de zanger, was even stil… Sprakeloos zelfs. Hij moest wel heel erg lachen, ook om zichzelf denk ik, want hij wist gewoon even niet wat hij moest zeggen.
Hieronder een foto van het ‘Trees’ moment zoals de andere fans het al noemen ;-).

'Trees' moment 2
Ik weet zelf niet eens meer wat er allemaal werd gezegd, maar de 5 mannen op het podium stonden samen ook te praten. Jan vroeg ‘En je bent blij dat hij weg is? En ik zei, ja! Ik leef nu weer!’ Toen vroeg Jan ‘had je geen 3 jaar kunnen wachten? Dat was pas spectaculair geweest!’ of iets in die trant…|
Maar het was wel duidelijk dat mijn uitspraak indruk had gemaakt.

Het was even niet gemakkelijk om weer terug te gaan naar het serieuze gedeelte waar ze waren in de show. Maar dat lukte natuurlijk. Ik heb genoten!

Later op de avond, na de show, gingen ze signeren en kon je met de mannen op de foto! Ik heb nog maar 1 foto met hen samen uit 2008, voelde me toen gewoon een beetje opdringerig dus nooit meer gedaan daarna, maar leuk dat het nu ook zou gaan gebeuren. We stonden in de rij en wachtten zo lang mogelijk. Lonneke was ook nog jarig en werd uitgebreid gefeliciteerd. Ze kennen haar intussen wel!

Toen was ik aan de beurt, ik had een cadeautje mee voor alle 3 en liep naar voren. Jan de Witte stak zijn handen omhoog en gaf me een high-five, terwijl hij riep, heey daar is de rockchick! Waar dat vandaan kwam, geen idee, ik weet het ook nog steeds niet. Ondertussen stond hij te gebaren naar de pianist Nick Bult en te roepen, de rockchick, de rockchick.. ondertussen op mij wijzend. Die kwam aanrennen want hij wilde met me op de foto… Daarna naar Jan Dulles en Jaap Kwakman. Jan moest ontzettend lachen en zei ‘Jij hebt mijn avond gemaakt’, het was echt zo leuk. Natuurlijk kon ik het niet laten om te zeggen dat ik het leuk vond dat hij niet meer wist wat hij moest zeggen. Ook Jaap was enthousiast! De cadeautjes gegeven, die werden uitgepakt en toen poseren voor een echte foto! Ik zei ‘ik heb maar één foto met jullie, uit 2008, dus het wordt tijd’. Het was een geweldig leuke ervaring, ik denk zomaar dat ik er een paar fans bij heb ;-).

Al met al een topavond gehad! Op naar donderdag want ik kan er geen genoeg van krijgen, dan ga ik dus op kerstavond nog naar de laatste Acoustic Christmas show in Capelle a/d IJssel. 

Deze slideshow vereist JavaScript.

Met dank aan Mariska ter Brake voor het maken van de foto’s!