December…

 

En toen was het opeens zomaar december 2015!

Na een prettige laatste dag stapten we gisteravond om half 7 Canarische tijd weer in het vliegtuig. We hebben een erg leuke vlucht gehad, gelachen met medepassagiers aan beide kanten. Adrie en ik zaten allebei aan het gangpad en naast ons zat dus aan beide kanten een echtpaar. Onze leeftijd of iets ouder.

Na een tijdje besloot ik lekker de CD van de 3JS te gaan beluisteren op mijn iPodje. Ik zing altijd mee, weet de meeste teksten al heerlijk mee te galmen. Volgens mij doe ik dat echt IN mezelf, dus zonder geluid. Maar blijkbaar ga je onwillekeurig toch echt meezingen, en mensen, dat weten we allemaal, is echt geen gehoor…

lachen tegeltje

Dus Adrie stootte me op een bepaald moment aan, zij zag mijn buren hartelijk lachen terwijl ik met ogen dicht in een soort trance was, hoe gênant. Nou ja, dat was het begin van een heleboel gezelligheid. Wat de 3JS allemaal niet veroorzaken, niet te geloven ;-).
Het een haalde het ander uit en we bleven lachen. Hier en daar kregen we een paar boze blikken toegeworpen, als die me geraakt hadden, had ik hier vast niet meer gezeten. Om ons heen gingen er ook mensen mee lachen, het werkte echt aanstekelijk.

Toen de stewardessen langs kwamen op hun ronde gebeurde het ook weer en ze vertelden dat ze ons (alle 6 dus) zouden nomineren voor de gezelligste passagiers van het jaar! Nou… een vluchtje ergens heen winnen als prijs lijkt me wel wat hoor. Mijn koffer is uitgepakt en de was is gedaan, maar ik pak hem zo weer in! Aan het eind nog een uurtje rustig zitten lezen, ik zat dus in het vliegtuig en in het boek was iemand een HELLETOCHT aan het schaatsen, namelijk HHH. Hij vloog af en toe over het ijs en ik vloog met hem mee. Een aanrader trouwens, dat boek!

We landden om net na middernacht Nederlandse tijd, heerlijk weer op de vertrouwde bodem te staan en wat was het lekker fris. Bij het uitstappen bedankten de stewardessen ons voor de gezelligheid. Echt, heel apart hoor, nog nooit meegemaakt zo’n vrolijke vlucht. De zoon van Adrie haalde ons op en rond 02.00 uur, zoals gehoopt, was ik thuis.

Vanmiddag komt dochter lekker bijpraten, gezellig samen eten en morgen gaat ze pas weer naar huis. Is weer even de moeite waard!

Alles is alweer opgeruimd en we gaan dus weer over tot de orde van de dag.

Wat of waar die is weet ik niet… ik doe maar wat!